Friday, November 6, 2009

~kekanda oh kekanda~







~kekanda o kekanda~
“abang! Topupkn aku tau” hehehe...ayat keramat yang biase aku lontarkn kepadanya apabila kehabisan kredit..tapi bile aku suda ditopupkn sure die mengepau aku plak...hahaha..biasela adik bradek..
Nk disingkap sejarah keluargaku, aku mmg amat suka bergaduh ngn abang..kalo aku xstartkn pgaduhan sure die yg mulakn sampi aku nangeh...smpai mak buh ayat kt kmi nnti da besa sorang ke utara, sorg ke selatan, sorg ke timur...puhh!!!masin mulut mak..aku skang kt utara adik kt timur abang lak kt kL...so bile da berjauhan ni rindu nye kt abang.
Pernah sekali mase ak kecik abang ditugaskn oleh mak untuk ajar aku math... satu benda aku xmmpu nk wat sbb cara die ngaja aku bleh wat aku nanges..kalo da nangessure keje aku pun siap..hehehe.
Bnayak kenangan aku ngn abang...lebih bnyk kenangan gado..hehehe tp tu yg manisnya.. sejak aku ditakdirkan meninggalkn keluarga, aku ngn abag makin rapat.die slalu gak kol aku tnye perkembngn diri aku..tnye cemane stdy..klo aku ngh tensyen die slalu wat lawak...klo dulu aku rse abg ni teruk sgt sbb slalu sgt gao tp bile berjauhan rindu sgt...pepatah melayu ckp air dicincang xkn putus...
Skang abg da jd tunangan orang..huhuh aku xtau pe perasaan aku... aku rse kehilangn sbb die satu2nya abg aku yg aku ada. Walau gado cemane skALIPun abang tetap abg..abg yng aku sayang. Skang dalam abg menghitung ari nk kawen bulan 6 ni...aku sedikt demi sedikt merasai kehilangn nye...aku ingt aku ja rse tp mak ngan adik aku juga dpt rasa benda ygsama...lebih2 lg mak...sbb abg kn ank sulung n anak lelaki tunggal mak n abah. Mak pena ckp kt aku bile aku ckp aku d arse kehilangn abag... mak ckp mak lgi terasa sbb mak yug jg abg sejak terbentuknye segumpl darah lg dlm perut mak. Mak rse anak2 mak kecik2 lg tp sume da 20-an..nnti masa untuk bersama keluarga da jadi kurg sket sbb pasni abg ada keluarga sendiri... pasni aku kah yg kene jadi pengganti abg???huuhuu.mcm xlayak ja nk gnti abg...
Papepun wat abg...aku syg ko sebnanye tp xterluah melalui kata2...
Selamat menempuh alam perkahwinan kelak..

No comments:

Post a Comment

galakan darimu untuk ku