Monday, November 16, 2009

gelagat mnusia

kenapa kita perlubermuka-muka? Kt depan kita elok ja...kt blkang kite, hanya ALLAH saja yang tau betapa berkarung2 tahi yang dilemparkan kepada si polan..kasihan kepada mangsa..
kenapa die perlu memfitnah2 n memburuk2 kn si polan-polan??kalo betol la pe yang si polan tu wat, bia jela...xyah nk kepoh n wat cite kt org lain...da la menjatuhkn aib org..xpasal2 nama dan maruah diri sendiri terjual sbb sibuk sgt jaja diri org lain...kalo hasil jajaan tu laku xpa, ni org pun nyampah lak...ish ish ish wat malu diri ja..
terjadi keatas diri ku, walaupun bukan aku si polan yang kene fitnah tapi aku salah seorg pendengr... berbakul2 makian, herdikan dan perlian dilemparkan tp pada ari tu tibe2 dengn sangt baik sampai meluat nye aku, terus jdi sebaik2 nya...aku xdpt trima perubhn tu...cian kt mangsa...die punya la pecaya kt org tu tp org tutikam die..
aku doakn semoga die menyedari sikap ya itu...jadilah seorg pendidik yang berilmu...bukan sahaja penuh ilmu akademik didada tetapi penuh ilmu adap dan sopan...

No comments:

Post a Comment

galakan darimu untuk ku